P3 – ACTIVITATS FEBRER 2011
– Durant aquest mes de febrer hem descobert el color taronja barrejant pintura de color vermella i groga. Hem buscat objectes d’aquest color per l’escola; hem treballat amb plastilina taronja; i fins i tot ens hem engrescat a fer de cuiners!!. Vam fer un pastís de pastanaga a la cuina i el vam decorar amb fruites d’aquest color (mango, mandarina, papaia). Els nens i nenes de les classes dels Pollets i Conills vam menjar-nos-el, tots plegats, al pati per berenar.
– Per una altra banda, en aquest segon trimestre hem iniciat un treball d’apropament a l’obra de Joan Miró que durarà fins a final de curs. Treballarem aspectes com: colors; tipus de línies; formes geomètriques; orientació espacial; creativitat i imaginació. Creiem que acostar l’obra d’aquest pintor/escultor als infants és una manera de fomentar la sensibilitat envers l’art com un mitjà d’expressió.
Divendres 18 ens van venir a fer una activitat complementària relacionada amb els elements pictòrics més representatius d’aquest pintor, com ara l’estrella, el sol, la lluna, les escales… Us mostrem algunes fotos d’aquest taller. Igualment, a final del segon trimestre i del tercer, us exposarem un petit recull de fotos d’algunes de les activitats que hem fet sobre aquest tema, l’obra d’en Joan Miró.
– A més a més, dins del treball socio-emocional que fem a P3, aquest mes hem treballat el sentiment de la por i hem vist quines estratègies podem aplicar quan ens sentim atemorits. També hem treballat la consciència corporal i l’expressió facial. Us deixem les fotos que vam fer al respecte.
*És normal que un nen/a en aquestes edats algun dia tingui un malson, i hi hagi situacions que li produeixin por (animals, la foscor, les coses o persones desconegudes…). Hem de tenir en compte que no pel fet de parlar-ne, el nen/a tindrà més por, sinó que allò que li passa té un nom i que la resta dels companys també en tenen.
Moltes gràcies per la informació acurada de les diefrents activitats que realitzeu i per les fotos.